Buz Müzesi = Hayal kırıklığı

By Müge Serçek Bİroğlu - 22:30

Her ne kadar kışa nazaran yazı çok daha fazla seven bir insan olsam da kar, buz gibi şeyler her zaman çok fazla ilgimi çekmiştir. Bu sebeptendir ki 23 Nisan'da Forum İstanbul Alışveriş Merkezinde Magic Ice - Buz Müzesi'nin açılacağını duyduğumda sevinçten deliye döndüm. Kim bilir ne kadar ilginç şeyler vardır, ne kadar eğlencelidir diyerek, müzeye gideceğim günü sabırsızlıkla bekledim durdum. En sonunda cuma günü dergileri matbaaya göndermiş olmanın verdiği rahatlığı ve huzuruyla bu hafta sonu buz müzesini ziyarete gittim.

Müzeden içeri girerken bize kocaman bir mont verdiler. Mont demek ne kadar doğru olur bilmiyorum çünkü çok ama çok büyüktü, monta bağlı eldivenler ve şapkası vardı... Aynı ‘Eskimo’ kıyafetlerini andırıyor ve yere kadar uzanıyordu.

Müzenin kapısı açtıklarında yüzüme acayip bir soğuk vurdu, İstanbul'un 30 derece sıcaklarından sonra bu soğuk inanılmaz güzel geldi. Tabii ilk etapta! :S Çünkü üzerinizde her ne kadar Eskimo kıyafetiniz olsa da -5 derece olan bir ortamda dakikalar geçtikçe üşümeye başlıyorsunuz!

İçeri girip dolaşmaya başladık, buzdan yapılmış eserler, İskandinav kültürünü anlatıyordu ve çok ama çok güzeldi. Bir buzun nasıl oluyor da büyük bir sabırla ve emekle bu hale geldiğini ağzım açık seyrettim. Bu sırada elinde fotoğraf makinesiyle bir görevli karşımıza çıkıp, fotoğrafımızı çekmesini isteyip istemediğimizi sordu. Biz de elimizde güzel bir anının kalacağını düşünerek güzel bir poz verdik. Sergiyi gezmeye devam ederken buzdan yapılmış mini bir bar bizi karşıladı ve buzdan yapılmış bardaklarla bize meyve suyu ikram ettiler. Buz bardaktan meyve suyu içmek ilginç bir deneyimdi! Meyve suyunu bitirip müzeyi gezmeye devam edelim dedik fakat kendimizi dışarıda buluverdik. İçeri gireli daha 10 dk bile olmamıştı “Nasıl yaa, bu kadarcık mıydı yani?” demeden edemedim. Neredeyse üç beş parça eserle sözüm ona bir müze oluşturmuşlar. :SSS Büyük bir şok ve hayal kırıklığı yaşadım.

Tamam, eserler az olsa da çok güzeldi fakat içeri girerken verdiğimiz kişi başı 20 TL ve içeride geçirdiğimiz 10 dakikayı düşününce, dışarı çıktığımda içimin acıdığını hissettim. İçerde çektirdiğimiz fotoğrafın çıktısına da ayrıca verdiğimiz 20 TL'den hiç bahsetmiyorum!!!

Peki, benim beklentim neydi, neden bu kadar hayal kırıklığına uğradım? Hemen açıklayayım: 23 Nisan'dan bu yana yapılan reklam ve lansmanları görünce, içinde daha çok eserlerin olduğu kocaman bir müze hayal etmiştim. Yani güzel bir organizasyon yapıp, İstanbul'a böyle bir etkinliği getiriyorlar fakat bu kadar tanıtımın ardından eserler çok ama çok yetersiz kalıyor. Bu yüzden çok büyük hayal kırıklığına uğradım.

Sizlere tavsiyem; boşu boşuna 20 TL verip buz müzesini gezmeye gitmeyin, web sitesindeki fotoğraflara bakmak da inanın aynı etkiyi veriyor, farklı bir şey yok. Tabii son karar sizin ama gitmeye karar verirseniz çok büyük beklentiler içinde olmayın, hayal kırıklığına uğrarsınız! Benden söylemesi... :)

  • Share:

You Might Also Like

2 yorum