Bir çekimin anatomisi

By Müge Serçek Bİroğlu - 12:55


Uzun zamandır dergiler için moda çekimleri yapıyorum. Önce Parents Dergisi için çocuklarla moda çekimi yapmaya başladım. Daha sonra Trendsetter Dergisi ve Perfect Wedding Dergisi için çekimler yapmaya devam ettim. Yaptığım çekimlerin genelde styling ve prodüksiyonlarını üstleniyorum. Amacım moda editörü olmak değil, sadece beynimdeki fotoğraf karelerini gerçeğe dönüştürmeye çalışıyorum. Bunca yıllık dergi geçmişim sayesinde az biraz fotoğraf gözüm vardır. Hangi açıdan kim daha iyi gözükür, arka plan boş mu kaldı - kalabalık mı oldu, hangi renklerin baskın olması gerektiğinden az çok anlarım. Bu yüzden fotoğrafta oluşturulan kompozisyonla kendimi ifade etmek hoşuma gidiyor.
Dergi okuyucuları bazı fotoğraflara sadece göz ucuyla bakıp geçerler, oysa o fotoğraf karesi dergi basılana kadar ne büyük emeklerle hazırlanır bir bilseniz... Bu yazıda gördüğünüz fotoğraflar, Perfect Wedding Dergisi için yapılan bir moda çekiminin backstage görüntüleri… Bu çekimin hangi aşamalardan geçerek gerçekleştiğini paylaşmak istiyorum sizlerle.
Çekim hazırlıkları
Herhangi bir moda çekimi yapabilmek için önce konseptinizi belirlemeniz gerekir. Daha sonra belirlenen konsepte göre prodüksiyon ve styling çalışmaları yapılır. Benim konseptim "Vintage" gelinliklerdi. Dolayısıyla ürün toplarken modern gelinliklerden ziyade daha eski, motifli, sıra dışı gelinlikleri bulmak için günlerce dolaştım durdum, az tabanlarım patlamadı doğrusu. Ama en sonunda çok iyi markalardan çok güzel gelinlikler ve saç aksesuarları buldum. Sıra dışı bir çekim yapmayı kafama koymuştum, bu yüzden gelinliklerin altına giyilecek ayakkabıların renkli olmasına karar verdim.
Çekimden en az bir hafta önce modellik yapacak mankeni ayarladım. Ayrıca saçı ve makyajı yapacak uzmanları da yine bu dönemde belirledim. Çekim yapacağımız mekan konusunda bu sefer şanslıydım, çünkü çekim yapacak mekan bulmak genelde zor oluyor veya çok yüklü miktarda ücretler talep ediyorlar. Neyse ki bu sefer şanslıydım, bir arkadaşım çalıştığı otelde çekim yapabileceğimizi söyleyince, beni mekan arama derdinden kurtarmış oldu.
Bu arada tüm bu hazırlıklar yapılırken bir yandan da fotoğrafçıyla birlikte proje üzerine görüşmek ve karşılıklı fikir alışverişi yapmak gerekiyor. Bu noktada profesyonel ve durumu kurtarıcı bir fotoğrafçıyla çalışmak her zaman avantajlıdır, benden söylemesi. Röportaj ve moda çekimlerimde farklı fotoğrafçılarla çalıştığım için her fotoğrafçıdan farklı şeyler öğreniyorum. Bu çekimde Metin Bakırkaya ile çalıştım, ortaya çok güzel fotoğraflar çıktı.
Ve çekim başlar
Sabahın erken saatlerinde derginin bana tahsis ettiği araca önce gelinlikleri yükledik daha sonra modeli ve makgözü belirlenen noktalardan aldık. Otele vardığımızda fotoğrafçı ve kuaför bizi bekliyordu. Vakit kaybetmeden bize verilen odaya yerleştik. Önce nerelerde çekim yapacağımızı belirlemek için otelin her yerini dolaştık. Vintage çekimi için çok uygun bir oteldeydik, öyle ki hamamı bile bir başka güzeldi… Bu sırada modele, ilk karemiz için konsepte uygun saç ve makyaj yapılmaya başlanmıştı bile… Moda çekimlerinin gerçekten çok emek isteyen bir iş olduğunu bu çekimde bir kez daha anlamış oldum. Saç ve makyajın yapılması neredeyse iki saati buldu. Daha sonra çekime başlayabildik. Çekim boyunca toplam altı kare çektik. Her karede gelinlik ve makyaj değişti. Saçı sadece iki defa değiştirdik. Hangi karede hangi gelinliğin olacağına karar vermek, gelinlikleri modele giydirip çıkartmak, çekim boyunca düzgün durduğundan emin olmak, olası bir buruşma ihtimaline karşı elimde ütüyle dolaşmak bu atmosferde benim görevim oluyor. Çünkü hiçbir yardımcım olmadığı için en ufak işten en büyük işe kadar her şey bana bakıyor!
 
Bu çekim sabah 11 gibi başlayıp, akşam altı gibi sona erdi. Bu işin çok yorucu olduğunu itiraf etmek zorundayım. Ancak iş bittikten sonra o yorgunluk birden bire keyfe dönüşüyor. Hele fotoğraflar photoshoplanıp elinize geldiğinizde, yaptığınız işten ayrı bir zevk alıyorsunuz.
Bana göre bu iş bir çeşit virüs ya da mikrop gibi… Damarlarınızda o virüsün verdiği mutluluğu hissettiğiniz zaman bir daha vazgeçmeniz kolay olmuyor…
Son dörtlük: 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Gününüz kutlu olsun Laughing

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum