Acemi bir dergicinin notları

By Müge Serçek Bİroğlu - 16:09

Geçenlerde, dergicilik yolunda başarılı bir şekilde ilerleyen genç bir arkadaşımızdan email aldım. Dergi sektöründeki gelişmelerle ilgili yazılarının yer aldığı blogu için benimle röportaj yapmak istiyordu. Elbette bu genç arkadaşımızı kırmayarak sorularını keyifle cevapladım. Yaptığımız röportaj şu anda Yasin Buğra Levent'in blogunda yayınlanıyor.


Müge Serçek Biroğlu İle Çok Özel


Müge Serçek Biroğlu İle Çok Özel - 1 Müge Serçek Biroğlu İle Çok Özel - 2 Müge Serçek Biroğlu İle Çok Özel - 3
Müge Serçek Biroğlu, Maya Medya'nın Parents, Perfect Wedding, Trendsetter, New Beauty gibi lider dergilerinde editörlük yapıyor. Ve oldukça başarılı yazılara-prodüksiyonlara imza atıyor. Onunla dergicilik adına konuştuk, keyifle okumanız dileğimle!

 


Dergiciliğe nasıl başladınız?
Gazeteci olmayı ortaokul yıllarımda kafaya koymuştum. Bu yüzden Anadolu Lisesi sınavlarında Maçka Akif Tuncel Anadolu Meslek Lisesi Gazetecilik Bölümü’nü kazanarak kafama koyduğum şeyin ilk adımını atmış oldum. Ardından Trakya Üniversitesi’nde Radyo-TV Sinema ve Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Gazetecilik Bölümü’nde eğitimime devam ettim. Şimdilerdeyse hala Marmara Üniversitesi’nde Gazetecilik üzerine yüksek lisans yapıyorum. Aslında üniversite yıllarında hedefim televizyon sektöründe bir şeyler yapmaktı. Ancak eğitimim boyunca televizyon kanalarında yaptığım stajlar, bu kararımın değişmesine neden oldu. Daha kalıcı bir şeyler yapmak istediğime karar verdim; yazmak, çizmek istiyordum. İlk olarak duayen isimlerin çalıştığı Milliyet Sanat Dergisi’nde staj yaptım. Üniversiteye devam ederken Radikal Gazetesi’ne, Sinema Türk Dergisi’ne röportajlar yapmaya başladım. Ardından Timeout İstanbul Dergisi’ne, Cumhuriyet Gazetesi’ne, Eve Dergisi’ne, Akşam Gazetesi’ne bir süre yazılar yazdım, röportajlar yaptım. Anladım ki dergi ve gazetelere yazmak, televizyon dünyasından çok daha keyifli ve bana göre bir şey…
 *Trendsetter, New Beauty, Perfect Wedding, Parents gibi sektörün dev dergilerinde çalışmak size neler kattı? Burada neler deneyimlediniz?
Maya Media bünyesindeki birçok dergi için konular hazırlıyorum, röportajlar ve moda çekimleri yapıyorum. Söz konusu bütün dergiler kendi alanlarında bir ilki temsil ediyor ve başka dergilere örnek oluyor. Maya’da çalışmak elbette bana çok şey kattı. En başta disiplinli çalışmayı, pratik düşünmeyi ve sürekli olarak yaratıcılığımı körüklemeyi öğretti.
 *Çizgisini en beğendiğiniz dergiler?
Cosmopolitan, Instyle, Elele dergilerini çok beğeniyorum. Bu dergileri okurken sayfaların arasında kaybolmuyorum ya da dergi okumaktan sıkılmıyorum. Kendiliğinden sayfalar akıp gidiyor.
 *Türkiye'de dergiciliğin geleceği hakkında neler düşünüyorsunuz?
Keşke yurt dışında dergilere verilen önem kadar bizim ülkemizde de verilse… Türkiye gibi her an gündemi ve ekonomisi değişen bir ülkede, dergiciliğin geleceğiyle ilgili çok fikrim yok açıkçası. Hayatımızı her gün daha çok ele geçiren teknoloji, dergilerin yavaş yavaş Ipad ortamına kaymasıyla kendini bu alanda da hissettiriyor. Önümüzdeki yıllarda dergicilik sektöründe nelerle karşılaşacağımızı hep birlikte yaşayıp, göreceğiz.
 *Dergici olmak isteyen gençlere önerileriniz?
Çevrelerindeki her şeyi farklı yorumlamaya çalışıp, fikir üretmeye çalışsınlar. Çok okusunlar, yerli ve yabancı dergileri takip etsinler.

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum