31 Mayıs 2011 Salı

Vanilla kokulu dergi…

Aylin Livaneli’yi hepiniz tanıyorsunuzdur; müzisyen, yazar, iş kadını… Aylin Livaneli şimdi yepyeni projesi Vanilla Kadın Dergi’siyle karşımızda. Gelin bu güzel projeyi Aylin Livaneli’nden dinleyelim…

Söyleşi Müge Serçek

Çok uzun bir süre sonra yeni bir projeyle karşımızdasınız. Vanilla projesini biraz anlatır mısınız, nasıl ortaya çıktı ve gelişti?
Birkaç yıl önce, uzun metrajlı film projeleri geliştiren ve üreten bir medya eğlence şirketi kurdum. Bir gün, dergi sektöründen bazı arkadaşlarımla sohbet ederken, birlikte bir dergi çıkarma fikri oluştu. Daha once ''Bybblos'' adıyla bir internet dergisi yayınlamıştım. Ama bu, zevk için yaptığım, daha amatörce bir işti. Buna rağmen çok beğenildi ama ortaklarımla yaşadığımız bir anlaşmazlıktan dolayı kapatmak zorunda kaldık. Bybblos sayesinde biraz tecrübe kazanmıştım. VANILLA ise profesyonelce hazırlanan bir dergi. Tabii bunda, birlikte çalıştığım dergici arkadaşlarımın çok büyük katkısı var.

Türkiye’de dergicilik piyasasıyla ilgili düşünceleriniz nedir? Ipad ve bilgisayar teknolojisi dergiciliği nasıl etkileyecek? Vanilla Ipad alanında olacak mı?
Türkiye'de dergicilik sektörü biraz yara almaya başladı. Bazı dergilerin kapanmasından ve tirajların düşmesinden bunu anlıyoruz. Ama her sektörde zaman zaman dalgalanmalar olur. Ben de bu dönemin geçeceğine inanıyorum. Dünyaca ünlü markaların Türkiye'ye gelmesi bunu gösteriyor. İnternet dergiciliği neredeyse yirmi yıldır var. Ama şimdiye kadar basılı dergileri olumsuz yönde etkilemedi, bundan sonra da etkileyeceğini sanmıyorum. Ipad yayıncılığı ise çok yeni. Özellikle bizde birçok kesim tarafından kuşkuyla bakılıyor. Sektörün ilgisini çekiyor ama nasıl işleyeceğinden emin olamadıkları için bekliyorlar. Dünyada ilk başta çok ilgiyle karşılanmasına rağmen bazı dergilerin Ipad'deki tirajları düştü. Bu da birçok insanda ''Ipad dergiciliğinin bir geleceği yok'' fikrini oluşturdu. Oysa İnternet de ilk başta şaşkınlık ve kararsızlıkla karşılanmış. VANILLA ilk başta internet ortamında başladı. Yakında Ipad ve basılı versiyonları çıkacak. Henüz çok yeni olsa da Ipad ortamında yer almanın gelecek açısından önemli olduğuna inanıyorum.

Piyasada birçok kadın dergisi var. Vanilla’yı bu kadın dergilerinden ayıran ne olacak, hedefleriniz neler?
VANILLA
Türkiye'nin ilk yaşam dergisi. Gerçek kadını tanıyan, sorunlarından bahseden, onlarla dertleşen, tavsiyeler veren bir dergi. Hayatı yüzeysel değil, daha derinden algılayan kadınların dergisi. Türkiye'de kadına yönelik dergilerin çoğu moda, güzellik, yemek, dekorasyon ve magazin odaklı. VANILLA, tüm bu bölümleri tek bir dergide topladığı gibi kadın-erkek, anne-çocuk, iş ve arkadaşlık ilişkilerini ele alıyor; dünyadaki önemli sağlık gelişmelerini takip ediyor; daha mutlu bir yaşam için neler yapmamız gerektiğini araştırıyor; uzmanlardan kariyer tavsiyeleri veriyor. Bu sayede VANILLA okurları, kadını ilgilendiren her konuyu, ciddi ve kaliteli habercilik anlayışıyla tek bir dergide bulabiliyor. VANILLA, kadının yaşamını kolaylaştırmak ve güzelleştirmek için çalışıyor; gerçek kadının gerçek sorunlarına gerçekçi çözümler arıyor ve bunu yaparken de eğlendiriyor. Haber kaynakları uzmanlar ve dünyaca ünlü bilimsel ve ciddi kuruluşlar olan VANILLA, gerçek ve etraflı habercilik anlayışıyla kadın okurların en çok güvendiği dergi olmayı hedefliyor. Kadınların, her konunun cevabını bulabilecekleri bir referans kaynağı olmayı amaçlıyoruz.

Okuyucu kitleniz kimler?
Hedef kitlemiz, 25-39 yaş arasındaki zeki ve bilinçli kadınlar.

Ekibiniz kimlerden oluşuyor, yazarlarınız kim?
Ortağım Nilüfer Türkmen, Fatma Tatari, Hikmet Ertüzün, Elif Dizdaroğlu, Merve Hasman, Mina Erçel, Deniz Aldemir, Neşe Ekenleroğlu ve İlkay Özen'le birlikte çok genç, dinamik ve keyifli bir ekibimiz var. Bu derginin bir farkı da köse yazarlarının daha çok erkeklerden oluşması. Babam Zülfü Livaneli, çok önemli bir düşünür olan Zafer Köse, Nermin Füruz, Ender Macun, Kadir Yüksel ve Mustafa Özyılmaz gibi çok değerli, entelektüel yazarlarımız VANILLA'nın kalitesini daha da artırıyor.